Tuesday, March 31, 2009

rahsia...

mm....tak bolah lelap..
badan pun panas jer..byk benda pikir 2 3 hari ni..
menulisla..

mm....smalam byak input jg dapat...masa kelas..usrah...
satu yang paling ingat... pasal AMANAH..

selalu tak kawan2 bagi secret...
"salam...nak cakap satu benda ni..tapi ni secret..jangan bgth orang tau.kita dua jer..''
kawan ni pun, jawabla..''apa diia??bgthu la..janji tak bgtahu org lain''
si A pu bercerita la...dgn penuh kepercayaan kat si B ni..

2 3 minit jer lpas 2..
B: hai mulut ni, xleh duk diam ker..mm...rasa nak ajer cakap2.."

C: salam..buat aper??
B: sajer..boring..mm...tadikan,kiter jumper A..mm...tau tak,dia bgth smething..tapi jgn bgth org lain tau..secret ni.."

C:ha?secret?mm...xpela..tak payah la bgth saya...
B:aik?kenapa?
C:saya takut saya tak dapat keep the secret tu baik2..saya tak berani la..saya takut tak amanah nanti..
B: mm...saya minta maaf...astaghfirullahalazim...saya tak patut buat mcm ni...
tima kasih kerana ingatkan saya..
C: alhamdulillah..kita sama2 sedar..jadi,lain kali,kalau diberi amanah untuk jaga sesuatu...
kenala jaga dengan baik..orang yang tidak amanah,lemah imannya..n kalau rasa tak mampu, jgn trima dulu..tapi dalam pada masa yang sama..tingkatkan iman n cuba belajar jadi amanah...
B: InsyaAllah..as a muslim, we should practise amanah in our daily life..x gtu? insyaallah,lepas ni, tak buat dah macam ni lagi..nak jadi amanah...


mm....renungkanlah....

No comments:

Post a Comment